Mis on Krav Maga?

Krav Maga on Iisraeli sõjaväe päritolu taktikaline enesekaitsesüsteem, mida harjutatakse koos realistliku tänavavõitluse treeninguga. Krav Maga’d loetakse maailma parimaks enesekaitsesüsteemiks, mille õpetus on reaalne ja toimiv ning arenev koos tänaval toimuvaga.

Krav Maga (contact combat) on tänapäeval kasutuses erinevate riikide politseis, sõjaväes, eriüksustes ja luures. Paljudes riikides on ta peamine enesekaitsesüsteem, mida jõustruktuurid kasutavad. Mitmed organisatsioonid õpetavad rahvusvaheliselt Krav Maga’d tsiviil, sõjaväe ja politsei suunal.

Krav Maga’d võib õppima tulla igaüks – mees, naine kui ka laps, olenemata vanusest või üldisest füüsilisest vormist. Arvestades, et naised ja lapsed jäävad kasvult ja kehaehituselt meestele alla, siis Krav Maga arvestab sellega ja tehnikad on üles ehitatud selliselt, et jõudude vahekord enda kasuks pöörata.
Eelnev võitlustreeningu kogemus ei ole vajalik.

Krav Maga kui taktikaline enesekaitsesüsteem on rajatud teistlaadi printsiipidele, kui paljud niiöelda võitlusalad ja võitluskunstid, kellega me otseselt ennast ei võrdle, kuid kelle võtetest ja arusaamadest on nopitud välja vajalik, et lüüa kõigile toimiv ja lihtsasti omandatav süsteem. Krav Maga näiteks kasutab samaaegset kaitset ja rünnakut, soosib keelatud lööke mida teised ei luba, kasutab kõiges otseteed ja keha loomulikke reaktsiooni ning loomulikku liikumist.

Miks on minul Krav Maga’d vaja?

Elementaarne enesekaitseoskus on kiiresti omandatav. Krav Maga on reaalne ja toimiv. Hakkan märkama ümbritsevat ja tajuma ohte, õpin võitlema erinevates oludes ja ka mitme vastase vastu, erinevat tüüpi rünnakute vastu, sealhulgas ka relvad. Kasvab minu enesekindlus ja eneseteadlikkus ning saavutan oskuse kaitsta ennast ja oma  lähedasi. Järjepidev treening annab tulemuse!

KMG Krav Maga treening

Tavaline trenn sisaldab soojendusharjutusi, kerget lihastreeningut, tehnikate sisseharjutamist, sparringut (õpitu peale ja vaba-sparri) ja lõdvestusharjutusi. Tehnikad ja oskused:

  • Rünnaku ja vasturünnaku oskused, kasutades käsi, jalgu, pead ja teisi kehaosi.
  • Kuidas kasutada juhuslikke esemeid enesekaitseks ja võitluseks, nt ajakiri, pastakas jne.
  • Kuidas kaitsta ennast relvastamata rünnakute vastu, näiteks löömine, viskamine, jäsemetest ja riietest haaramine.
  • Kuidas kaitsta ennast relvastatud rünnakute puhul, nt noad, muud teravad esemed, vardad, kaikad, kurikad.
  • Kuidas kaitsta ennast relvastatud rünnakute puhul lühikese- või pika rauaga tulirelvaga.
  • Kuidas kaitsta ennast olles maas pikali.
  • Kuidas toimida mitme ründaja puhul.
  • Kuidas kaitsta teisi inimesi, nt enda lähedasi, VIP-kaitse.
  • Kuidas ennetada, vältida ja põgeneda konflikti olukordadest.
  • Kuidas kukkuda, et vähendada vigastada saamise tõenäosust.
  • Erikursused politsei- ja eriüksuse suunal (edasijõudnutele).
  • Erikursused VIP-ihukaitse suunal (edasijõudnutele).
  • Erikursused sõjaväe suunal (edasijõudnutele).

Loe pikemalt KMG peakorteri lehelt: http://www.krav-maga.com

Dokumentaalid: